بسیاری از افراد چاق و دارای اضافه‌وزن، در پی کاهش وزن سریع و در مدت زمانی بسیار کوتاه هستند که شاید رژیم‌های لاغری طراحی شده بر اساس این هدف، بتواند به آن‌ها کمک زیادی کند. مخصوصا الان که در فرصت کوتاه باقی‌مانده تا عید نوروز و تعطیلات سال نو قرار داریم و خیلی از خانم‌ها و آقایان، در پی کاهش وزن یک روزه و یک هفته‌ای هستند که البته شاید بتوانند به این هدف هم برسند...

کاهش وزن سریع با رژیم لاغری شیر و موز

رژیم لاغری شیر و موز یکی از موثرترین رژیم‌ها برای کاهش وزن سریع است که از سوی افراد زیادی مورد آزمایش و امتحان قرار گرفته است. اگر به یک رژیم سریع سه روزه و یا یک هفته‌ای نیاز دارید و یا تمایل دارید قبل از یک رویداد مهم در زندگی خود کمی لاغر شوید و وزن خود را چند کیلویی پایین بیاورید، بهتر است این روش لاغری را هم امتحان کنید.

اما توجه داشته باشید که متخصصین تغذیه اینگونه رژیم‌ها را خیلی سالم توصیه نمی‌کنند و حتما از مردم می‌خواهند اصول رژیم لاغری را رعایت کنند و اضافه‌وزن خود را در مدت طولانی از دست دهند و از رژیم‌های غذایی تک‌بعدی استفاده نکنند و یا اینکه برای مدت طولانی از آن استفاده نکنند. زیرا ممکن است مواد مغذی مورد نیاز بدنشان را به صورت کامل و موثر دریافت نکنند.

رژیم غذایی شیر و موز، یکی از روش‌های موثر لاغری است که در پایان آن 3 تا 4 کیلوگرم از وزن خود را از دست خواهید داد. دکتر Geroge Harrop این رژیم را در سال 1934 ابداع کرد و معتقد بود که یک رژیم غذایی بر پایه شیر و موز می‌تواند در کاهش وزن سریع و البته کم‌ضرر موثر باشد.

 

رایج‌ترین رژیم لاغری شیر و موز

یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین روش‌ها در کاهش وزن با این نوع رژیم غذایی این است که در هر وعده غذایی خود 2 یا 3 عدد موز و یک لیوان شیر کم‌چرب مبل کنید.

می‌توانید اول موزها را بخورید و بعد شیر را بنوشید و یا اینکه شیر و موز را میکس کنید و یک اسموتی با آن تهیه نمایید. دقت کنید که فقط باید از این دو ماده غذایی استفاده استفاده کنید و حتی اسموتی را با شکر مخلوط نکنید.

در این مدتی که از رژیم غذایی شیر و موز استفاده می‌کنید، نوشیدن آب و تامین آب بدن هم می‌تواند در کاهش وزنتان موثر باشد.

 

توضیحات بیشتر درباره رژیم لاغری شیر و موز

این رژیم لاغری در مدت 3، 4 روزه‌ای که از آن استفاده می‌کنید، 3 تا 4 کیلوگرم از وزن شما را کاهش خواهد داد و دلیل آن نیز این است که در این مدت حدود 1000 کالری کمتر از حالت عادی روزانه خود انرژی دریافت می‌کنید و بدنتان مجبور است برای جبران این کمبود انرژی از توده چربی استفاده کند و انرژی آن را بسوزاند، البته ممکن است کمی از بافت عضلانی هم تحلیل رود و به همین خاطر است که توصیه می‌شود فقط و فقط در صورت ضرورت از این رژیم برای لاغر شدنتان کمک بگیرید.

 

خواص موز

رژیم لاغری شیر

 

هر عدد موز در حدود 100 کالری و هر لیوان شیر کم‌چربی هم 80 کالری انرژی دارد که مجموع 6 عدد موز و 3 لیوان شیر در روز می‌شود 900 کالری انرژی دریافتی که چیزی در حدود 1000 تا 1100 کالری کمتر از آن چیزی است که باید در روز دریافت کنید.خواص موز

موز دارای ویتامین‌های ضروری برای تغذیه بدن است. این میوه ارزشمند دارای میزان بالایی پتاسیم است و همچنین سرشار از فیبر می‌باشد که برای پاکسازی بدن از سموم و ایجاد احساس سیری بسیار مفید است. یک عدد موز متوسط دارای 3 گرم فیبر و 422 و 422 میلی‌گرم پتاسیم است.

مزه بی‌نظیر این میوه به گونه‌ای است که هر کسی می‌تواند به راحتی و بدون اینکه طعم آن باعث دلزدگی‌اش نشود، از آن برای چند روز استفاده کند.

(موز و خواص شگفت‌انگیز آن در زیبایی)

 

خواص شیر

رژیم لاغری شیر

 

شیر بدون چربی هم در این رژیم نقش بسیار بالایی دارد و آن این است که دارای میزان زیادی کلسیم و پروتئین است که در این مدت نیاز بدن را تامین خواهد کرد. کلسیم در افزایش توده عضلانی در بدن لازم و ضروری است و برای تنظیم عملکرد هورمون‌ها و استحکام عضلات مفید است.

یک فنجان شیر بدون چربی دارای 8 گرم پروتئین است که نصف نیاز روزانه را تامین می‌کند.

(زیبایی را از شیر بگیرید)

 

نکته پایانی

این رژیم مواد مغذی مانند آهن، روی و مس را نمی‌تواند تامین کند و اجرای آن در دوره قاعدگی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. همچنین بیشترین مدت این رژیم باید 4 روز باشد که در طی این 4 روز به راحتی 4 کیلوگرم از وزنتان کاهش می‌یابد.

در این مدت 4 روزه می‌توانید مکمل‌ها و قرص‌های آهن و ویتامین استفاده کنید تا کمبود آن در بدن جبران شود.

این رژیم در کنترل و کاهش اشتها و همچنین مقاومت در برابر احساس گرسنگی بسیار کارآمد است و بعد از آن، به راحتی می‌توانید انواع رژیم‌های طولانی مدت را امتحان کنید و به آن پایبند بمانید.

توجه: مقالات و توصیه‌های "زیبامون" برگرفته از برترین و به‌روزترین منابع بین‌المللی هستند، اما به تمامی کاربران گرامی اکیدا توصیه می شود قبل از انجام موارد درمانی حتما با پزشک خود مشورت نمایند.
دکتر مریم ضابطی - بهمن
برچسب ها:
لاغری
نوشیدنی لاغری
لاغری سریع
کاهش وزن
لاغری آسان
میوه‌ی لاغری
لاغر شوید
اسم