آب کردن شکم و پهلو سریع با ورزش و رژیم غذایی : لاغری و تناسب اندام و البته داشتن بدنی خوش فرم خواسته همه خانم ها و آقایان در همه سنین است . اینکه چربی های اضافه در شکم و پهلوها وجود نداشته باشد به بدن فرم زیبایی خواهد داد البته دستیابی به یک شکم تخت و پهلوهای بدون چربی به همین راحتی هم نبوده باید ورزش کردن و رژیم غذایی مناسب جزو عادات روزنه قرار گیرد.

متاسفانه وزن کلی بدن که بالا میرود تمایل چربی به انباشته شدن در پهلو و شکم هم بالا میرود البته استعداد افراد در این خصوص مختلف است مثلا بعضی به محض چاق شدن شکم بزرگتری پیدا خواهند کرد و برخی دیگر چربی های پهلوهایشان افزایش می یابد برخی دیگر هم رانهایشان بزرگ و حجیم میشود . بنابراین تغییر فرم بدن در هنگام چاقی بستگی به ژنتیک و خصوصیات فردی دارد و در افراد مختلف به شکل های مختلفی رخ می دهد .

ویدیو تمرین های تناسب اندام و لاغری به همراه انواع رژیم ها برای کاهش وزن در کانال دکتر سلامتی

برای ازبین بردن چربی های بدن توده بدنی را کاهش دهید

توده بدنی شاخصی است که برای بررسی تناسب اندام و تناسب قد نسبت به وزن مورد استفاده قرار میگیرد . برای بدست اوردن این شاخص باید وزن را بر مجذور قد تقسیم کرده و آن را با استاندارد های موجود مقایسه نماییم . این استاندارد بین ۱۸ تا ۲۵ بوده و افرادی که شاخص توده بدنی انها زیر ۱۸ باشد دچار کمبود وزن و اشخاصی که شاخص توده بدنی انها بالای ۲۵ باشد دچار افزایش وزن و چاقی هستن .

( روش های آب کردن شکم و پهلو با ورزش و رژیم غذایی )

افراد چاق و دارای اضافه وزن باید شاخص توده بدنی خود را پایین بیاورند و چون بیشتر چربی ها در قسمت شکم و پهلو و ران ها تجمع پیدا می کنند با کاهش شاخص توده بدنی چربی قسمت های مذکور هم کاهش پیدا کرده و تناسب اندام بوجود می اید البته کاهش این شاخص و ازبین بردن چربی ها کار ساده ای نبوده و باید پشتکار و تحمل زیادی داشته باشید .

آب کردن شکم و پهلو بدون ورزش ، با تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی

( آب کردن شکم و پهلو بدون ورزش با کمک رژیم های چربی سوز )

قند و شکر و نوشیدنی های صنعتی را مصرف نکنید

اگر میخواهید چربی های شکم و پهلو در مدت زمان کوتاهتری آب شده و به تناسب اندام برسید باید خوردن قند و شکر و نوشیدنی های حاوی مواد قندی و صنعتی را ترک کنید این نوشیدنی حاوی مقادیر زیادی شکر بوده و باعث افزایش وزن و تجمع چربی ها در ناحیه شکم و پهلو میشوند . فرایند شکل گیری چربی در این اندام ها به این صورت است که وقتی قند و نوشیدنی های حاوی شکر می خورید این قند در بدن به دو صورت قند فروکتوز و قند گلوکز در می آید .

قند گلوکز به راحتی در بدن تجزیه شده و میسوزد اما قند فروکتوز این گونه نیست و مستقیما به سمت کبد رفته و کبد در فرایند تجزیه آنها را به چربی تبدیل می کند این چربی ها هم پس از ایجاد در اندام های تحتانی و شکم و پهلو جمع میشوند و باعث چاقی موضعی می گردند .

به جای قند و شکر تا می توانید میوه بخورید

قند موجود در میوه ها به هیچ وجه شبیه قند اندوخته شده در قند و شکر و نوشیدنی های شیرین نبوده و کاملا متفاوت هستند . قند موجود در میوه ها جزو قند های خوب بوده ودر بدن به راحتی تجزیه و سوخته میشوند . میوه ها علاوه بر اینکه حاوی قند های سالم هستند به دلیل داشتن مقادیر زیادی فیبر سوخت و ساز را در بدن بالا برده و سبب چربی سوزی و کاهش وزن میشوند .

بنابراین شما با مصرف میوه های تازه دو هدف را می توانید دنبال کنید یکی اینکه قند مورد نیاز بدنتان را تامین کرده و دومی هم افزایش سوخت و ساز و کالری سوزی در بدن است . البته افراد مبتلا به انواع دیابت باید توجه داشته باشند برخی میوه ها به علت داشتن قند فراوان برای آنها مضر است این افراد برای خوردن میوه ها باید به پزشک مراجعه کرده و مشورت بگیرند تا دچار مشکل نشوند .

برای آب شدن پهلوها سب زمینی شیرین بخورید

سیب زمینی حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات بوده و کربوهیدرات ها به مدت طولانی فرد را سیر نگه میدارند . علاوه بر آن سیب زمینی شیرین دارای مقدار زیادی کارتنوئید است . این ماده قند خون را کنترل کرده و باعث افزایش سوخت و ساز در بدن میشود و به همین سبب چربی های بدن در هنگام مصرف سیب زمینی شیرین بیشتر می سوزند.

( آب کردن شکم و پهلو با رژیم غذایی کم کالری )

نکته دیگر در مصرف سیب زمینی پروتیین بالای این ماده غذایی بوده که باعث عضله سازی هم می گردد یعنی این ماده در یک فرایند دو طرفه علاوه بر اینکه باعث افزایش سوخت و ساز در بدن و حذف چربی ها می گردد عضله هم جاگزین انها کرده و بدن را عضلانی و خوش فرم می نمایند برای همین است که به بدن سازان توصیه میشود بعد و قبل از ورزش سیب زمینی آب پز مصرف کنند .

لوبیای سیاه باعث کاهش تجمع چربی در بدن میشود

لوبیای سیاه به دلیل داشتن فیبر به مقدار زیاد و البته نشاسه در ترکیبات آن برای چربی سوزی بسیار خوب است . این ماده غذایی باعث میشود شما در مدت زمان بیشتری احساس سیری کرده و تمایل به غذا خوردن در شما کاهش پیدا کند . نحوه چربی سوزی لوبیای سیاه به این شکل است که به سراغ محل تجمع چربی ها میرود و از آنجایی که چربی های بدن معمولا در محل ران و پهلو و شکم تمرکز می کنند لوبیای سیاه هم باعث آب شدن چربی این قسمت ها میشود .

اگر میخواهید پهلو و شکم صاف داشته باشید جوی دو سر بخورید

جوی دوسر کالری خیلی کمی دارد و در عوض مقادیر زیادی فیبر و پروتیین دارد . فیبر و پروتیین موجود در این ماده غذایی باعث میشود شما مدت زمان طولانی تری سیر بمانید و در نتیجه کالری کمتری مصرف کنید .

البته حواستان باشد اگر جو دوسر را به عنوان صبحانه مصرف می کنید هرگز با شکر میل نکنید چون ترکیب کردن آن با شکر یا قند خواص لاغر کنندگیش را کاملا از بین برده و باعث میشود کالری موجود در قند و شکر سبب افزایش وزن و تجمع چربی ها در قسمت های مختلف بدن شود .

به جای برنج سفید برنج سیاه بخورید

برنج سفید مقدار زیادی کالری دارد به طوری برای سوزاندن کالری یک قاشق از آن باید نیم ساعت ورزش کنید اما برنج سیاه به جای کالری زیاد دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و فیبر و ویتامین بوده و علاوه بر اینکه برای سلامتی بسیار مفید است به راحتی در بدن تجزیه شده و به چربی تبدیل نمیگردد. برای همین بهتر است به جای برنج سفید در وعده های غذایی از برنج سیاه استفاده کنید .

بعد از اینکه تغذیه خودتان را اصلاح کردید و به جای مصرف قند و چربی ها و غذاهای با کالری زیاد شروع به مصرف میوه ها و سبزیجات و غذاهای حاوی پروتیین و فیبر زیاد نمودید حالا وقت آن رسیده که تمرینات ورزشی خاصی را هم برای آب کردن شکم و پهلو انجام دهید . این ورزش ها باعث افزایش سوخت وساز در محل تجمع چربی های شکم و پهلو میشوند و فقط باید در انجام این تمرینات پشتکار و صبر داشته باشید و بدانید در مدت زمان کوتاه نباید منتظر تغییرات اساسی بوده و تمرینات باید چند ماه تداوم داشته باشد .

آب کردن شکم و پهلو با ورزش

( معرفی بهترین تمرین ها ورزش ها برای آب کردن شکم و پهلو ها )

دراز و نشست نیمه انجام دهید

برای این کار ابتدا روی یک سطح صاف دراز بکشید و کاملا بدن خود را صاف نگه دارید . بعد یک دست را زیر سر گذاشته و دست دیگر آزاد باشد . در مرحله بعد دستی را که آزاد است سعی کنید به پاهایتان نزدیک کنید به طوریکه سر و کمر به سمت جلو شیب برداشته و عضلات شکم و پهلو تحت فشار قرار بگیرند لازم نیست به طور کامل کمر خود را از روی زمین بلند کنید فقط اگر بتوانید نوک انگشتان خود را به انتهای پاهایتان برسانید کافی بوده و کالری زیادی خواهید سوزاند

تمرین کرانچ دوچرخه انجام دهید

کرانچ دوچرخه یک حرکت ضربدری است برای این کار روی یک سطح صاف دراز بکشید و دستهار ار پشت سر قرار دهید بعد پاها را از زمین بلند کرده و به صورت ضربدری سعی کنید دست چپ را به زانوی پای راست و دست راست را به زانوی پای چپ نزدیک کنید و این حرکت را چندین بار تکرار نمایید . حرکت کرانچ دوچرخه یک تمرین بسیار ویژه برای آب کرده پهلو ها بوده و انها را خوش فرم میسازد .

ورزش توپ انجام دهید

برای این کار روی یک سطح صاف دراز کشیده و پاها را خم کنید به طوریکه کف پاها روی زمین قرار بگیرد بعد یک توپ را برداشته و بدنتان را به چپ و راست متمایل کنید این حرکت باعث فشار خیلی زیادی به چربی های پهلو شده و سوخت و ساز آنها را بالا می برد .

ایروبیک یک ورزش مفرح و فرم دهنده

اگر خیلی علاقه به ورزش های سخت و منظم ندارید بهترین راه ایروبیک است . در ایروبیک علاوه بر اینکه تفریح می کنید اندام های مختلف هم درگیر کالری سوزی می شوند ضمن آنکه حرکات کششی هم در ایروبیک وجود دارد و باعث از بین رفتن چربی های موضعی میشود فقط اگر ایروبیک کار میکنید برای انجام دادن ورزش های سخت و منظم تر باید برنامه داشته و نباید این دو با هم تداخل داشته باشند .

روی توپ غلت بخورید

نام علمی این ورزش کرانچ اریب زانوی متحرک است برای انجام دادن این حرکت باید یک توپ بزرک و نرم داشته باشید بعد از ان روی توپ بخوابید به طوریکه پاها به صورت نود درجه و یک دست پشت سر و دست دیگر روی زمین باشد . بعد از ان سعی کنید یکی از پاها را از زمین بلند کنید و چند لحظه نگه داشته و این حرکت را با پای دیگر تکرار نمایید . برای این که نتیجه بگیرید باید این حرکت را حداقل ۱۵ بار انجام دهید .

( آب کردن شکم و پهلو با ورزش در خانه )

ورزش ۷ انجام دهید

برای انجام این ورزش باید بدن خود را به شکل هفت دراورید برای این کار روی زمین بنشینید و در ابتدا پاهای خود را به شکل نود درجه روی زمین بگذارید بعد دستهای خود را زیر رانها گذشته و پاها را به سمت بالا بیاورید و در همین حالت به سمت عقب متمایل شوید این حالت از بدن را حالت هفت می گویند و برای چند لحظه به همین شکل بمانید و برای چندین بار این حرکت را تکرار کنید .

با شکم منقبض شنا بروید

حرکت شنا با شکم منقبض کمک بسیاری به آب شدن چربی های شکم و پهلو می کند . برای اینکار به حالت شنا قرار بگیرید و شکم خود را به سمت داخل ببرید در همین حالت سعی کنید چندین بار حرکت شنا را انجام دهید . این حرکت باعث انقباض و تحت فشار قرار گرفتن چربی های شکم و پهلو میشود و سرعت سوخت و ساز را هم در آنها بالا خواهد برد .

برای آب کردن پهلو ها اسکات بزنید

حرکت اسکات یک تمرین بسیار خوب برای آب کردن چربی پهلو ها و شکم است . برای انجام این تمرین صاف بایستید و دستها را روی سینه خم کنید بعد آهسته پاها را خم کردن و به صورت فرضی روی باسن خود بنشینید و دوباره بلند شوید . در همین حالت که روی باسن می نشینید پاها را هم به سمت جلو متمایل کنید اما زانو ها نیابد جلوتر از انگشتان پا قرار گرفته و باید در راستای یککدیگر باشند . این حرکت را ۵ تا ۱۰ با رتکرار کنید

با توپ طبی حرکت پروانه انجام دهید

به طور کلی حرکت پروانه بدون توپ هم ورزش بسیار مناسبی برای آب کردن پهلو و شکم است اما این تمرین با توپ تاثیر بیشتری خواهد داشت برای این تمرین بنشینید و توپ را بین پاهایتان بگذارید و پاها را از هم دور و به هم نزدیک کنید و این حرکت را چند بار تکرار نمایید بعد در حالیکه همچنان توپ بین پاهایتان قرار دارد بایستید و دست راست را به سمت چب بکشید و چند دقیقه نگه دارید و بعد نشسته و دوباره بایستید و حرکت را با دست چپ انجام دهید .

برای اب کردن چربی ها شکم و پهلو حرکات ورزشی بسیاری وجود دارد که شما می توانید با برنامه ریزی آنها را انجام دهید که در این مطلب نمی گنجد و حتما حوصله شما را سر خواهد برد در قسمت بعدی این مقاله برای آب کردن شکم و پهلو تمرینات سخت تری به شما آموزش خواهیم داد .

آموزش تصویری کوچک کردن شکم و پهلو

در ادامه با لوکس بیوتی همراه باشید تا آموزش تصویری کوچک کردن شکم و پهلو را در اختیارتان قرار دهیم

ویدیو تمرین های تناسب اندام و لاغری به همراه انواع رژیم ها برای کاهش وزن در کانال دکتر سلامتی

آموزش تصویری آب کردن شکم و پهلو ها

( ۶ حرکت ورزشی که چربی پهلوهای شما را آب میکند )

( نمونه تمرین برای آب کردن شکم و پهلو )

( نمونه تمرین هایی برای لاغری شکم و پهلو )

( چطور به سرعت چربی های شکم و پهلو ها را آب کنیم ؟ )

( بهترین تمرین ها برای لاغری شکم و پهلو با کمک دمبل )